Auto-zięba Renault Katowice

TALISMAN

Renault Talisman

Uważany za duchowego następcę Laguny, która po ponad 20 latach zeszła ze sceny, tak naprawdę reprezentuje sobą o wiele więcej niż tylko to. Renault Talisman to zupełnie nowy model i jako taki niesie za sobą cały wachlarz zmian, dążąc do tego, by w klasie średniej zachwycać poziomem klasy premium. Lśniący lakier i 19-calowe felgi o oryginalnym, przyciągającym uwagę wzorze prezentują się dostojnie i z klasą. Talisman to okazały sedan, mierzący 4,85 metra długości i 1,87 metra szerokości, przy wysokości 1,46 metra.

Wyrafinowana elegancja

Wyrazista bryła nadwozia o proporcjonalnym kształcie, podkreślona efektownym, mocno zarysowanym chromowanym grillem, w połączeniu z charakterystycznymi liniami świateł, tak przednich, jak i tylnych, idealnie wpasowuje się w nowy kierunek stylistyczny jaki przyjęła marka Renault, a którego pierwsze efekty zaprezentowane zostały w mniejszym Renault Megane. Wystarczy spojrzeć na Talismana, żeby przekonać się, że rzeczywiście przyciąga on wzrok, nie pozostawiając złudzeń, co do tego, że prezentuje się świetnie. I z pewnością jest funkcjonalny, o czym może świadczyć choćby liczący 608 litrów bagażnik.

Nowoczesne wnętrze

Całe wnętrze Talismana zostało stworzone od podstaw i jedynym podobieństwem jakie można dojrzeć jest to, do Renault Megane, co wynika z tego, że oba modele reprezentują nową linię stylistyczna marki. Tym, co zwraca uwagę kierowcy, gdy zasiada za kierownicą, są przede wszystkim trzy zegary: przezierny, zegarowy oraz 7-calowy dotykowy tablet. Wnętrze Talizmana pozwala cieszyć się jazdą na każdej możliwej trasie, oferując najwyższy możliwy komfort. Wygodne i obszerne przednie siedzenia w jakie wyposażony jest Renault Talisman, posiadają specjalne, zapobiegające urazom kręgów szyjnych zagłówki oraz funkcję masażu od odcinka lędźwiowego aż po najwyższe partie kręgosłupa. Przednie siedzenia zostały też wyposażone w funkcję wentylacji oraz ogrzewania, dzięki czemu kierowca w każdych warunkach odczuwa pełny komfort termiczny – elektryczna regulacja umożliwia zapamiętanie do 6 ustawień.

Również pasażerowie siedzący z tyłu mogą liczyć na pełen komfort jakiego można się spodziewać po tej klasie samochodów – dobrze wyprofilowana, wygodna kanapa i odpowiednia ilość miejsca tak na nogi, jak i pod względem wysokości z pewnością zadowolą nawet najbardziej wymagających podróżnych. Renault Talisman to również liczne praktyczne schowki, w tym przestronny schowek umiejscowiony w podłokietniku środkowej konsoli, który w wersjach ze skrzynią EDC jest dodatkowo chłodzony. Łączna pojemność wszystkich schowków znajdujących się w Talismanie wynosi 25 litrów.

Pełna personalizacja

Decydując się na Renault Talisman nie trzeba zastanawiać się nad tym czy wybrać go w trybie sportowym czy komfortowy, Talisman to pięć trybów w jednym, wystarczy wcisnąć odpowiedni guzik i przełączyć się na wybraną opcję. Każdy z trybów charakteryzuje się innym działaniem podzespołów (reakcja oraz dźwięk silnika, twardość amortyzatorów, siła wspomagania kierownicy itd.). Tak naprawdę wiec to jak charakter naszego Talismana jest całkowicie uzależniony od tego, na co mamy w danej chwili ochotę. A to jeszcze nie wszystko – kierowca może też spersonalizować wnętrze samochodu, wybierając na przykład kolor podświetlenia, wygląd zegarów czy głównego ekranu.

Wszystko to zapewnia maksymalny luksus w czasie jazdy, dzięki czemu podróżując Talismanem można w pełni cieszyć się jazdą. Cała przygoda z Renault Talizman nie zaczyna się jednak wraz z uruchomieniem silnika, ale dużo wcześniej – specjalna karta Renault Hands Free, będąca odpowiednikiem klucza, pozwala autu na rozpoznanie kierowcy. Gdy więc ten zbliży się na odpowiednią odległość, samochód automatycznie włącza światła zewnętrzne oraz wewnętrzne oraz aktywuje główny wyświetlacz. W momencie, gdy kierowca zasiądzie w fotelu, te przysuwają się automatycznie do kierownicy na odległość ustawioną wcześniej, dzięki czemu wsiadanie do samochodu jest bardzo komfortowe. Na podobnej zasadzie działa wysiadanie z samochodu – wraz z wyłączeniem silnika, fotele odsuwają się, umożliwiając kierowcy łatwiejsze wyjście, a gdy ten już odejdzie na odpowiednią odległość, cały samochód wyłącza się, gasząc wszystkie światła i automatycznie blokując drzwi.