CLIO Grandtour

Wprost posągowe, Nowe Renault Clio Grandtour jest przedmiotem budzącym pożądanie, o niemal ludzkiej zmysłowości. Żadnych ostrych krawędzi, same łagodne krzywizny, wywołujące pragnienie dotknięcia. Zmysłowe kształty, pełen ekspresji przód i mocno zarysowane tylne nadkola o sportowej linii.

PRAKTYCZNE NA CO DZIEŃ
Nowe Clio Grandtour proponuje swoim użytkownikom nowoczesne, przyjazne i ergonomiczne wnętrze oraz innowacyjne i praktyczne technologie zastrzeżone do tej pory dla samochodów klasy wyższej, takie jak np.: karta Renault Hands Free, system wspomagania ruszania pod górę czy kamera cofania.

Nowe Renault Clio Grandtour ma tę samą dynamikę co wersja hatchback, choć odróżnia je dynamiczna i płynna linia. Przy długości całkowitej 4,267 m wygląda jak kompaktowe i jednocześnie pojemne kombi. Rozstaw osi jest identyczny jak hatchbacka 2589 mm, wydłużono jednak zwis tylny o 204 mm, do 825 mm. 

Clio Grandtour to oprócz ciekawego designu także sporo walorów praktycznych. Przy rozłożonej tylnej kanapie objętość bagażnika wynosi 443 dm³ do wysokości tylnej półki (bez podłogi), czyli o 143 dm3 (50%) więcej niż w hatchbacku, w tym 85 dm3 pod wyjmowaną podłogą bagażnika. Po całkowitym złożeniu dzielonej w układzie 1/3 : 2/3 tylnej kanapy objętość bagażnika wzrasta do 1380 dm3. Dostęp do bagażnika jest ułatwiony dzięki szczególnie nisko umieszczonemu progowi załadunku – na wysokości 604 mm, o 112 mm niżej w porównaniu do hatchbacka – na równi z podłogą, aby móc przesuwać bagaże zamiast je podnosić. Większy jest również w porównaniu do hatchbacka otwór bagażnika, którego wysokość wynosi 685 mm (+135 mm), a maksymalna szerokość 994 mm (+89 mm). Rowery i niewymiarowe przedmioty mieszczą się w nim bez trudu.

Clio Grandtour spodoba się zapewne będzie  klientom mającym wysokie wymagania co do designu oraz szukających atrakcyjnego samochodu; samochodu, który nie byłby „pochodną” hatchbacka, ale miałby swój wyrazisty charakter.